طلایه دار

آبی :نظم ، پشتکار ، تنهایی

رنگ " آبی " از رنگ هایی ست که طرفداران زیادی دارد. اگر به این رنگ ، علاقه دارید ، به طور کامل می توانید احساس ها و هیجان های خود را کنترل کنید.

ظاهر آرام شما ، دیگران را وادار می کند که به شما احترام بگذارند و دوست دارید پیوسته مورد احترام و ستایش دیگران قرار بگیرید. در خرید و پوشش لباس ، قناعت می کنید و به دلیل شرم و حیا و غروری که دارید اغلب تنها باشید. حماقت و عدم فهم دیگران ، شما را کسل می کند و افرادی که از نظر هوش و فهم بر شما برتری دارند ، شما را ناراحت می کنند.

کارهای خود را از روی نظم و ترتیب و بر پایه ی قاعده های معینی انجام می دهید. یکی از صفت های بارز شما پشتکار است.

قهوه ای : قابل اعتماد

اگر رنگ " قهوه ای " را دوست دارید ، به طور کامل می توان روی شما حساب باز کرد. با ثبات ، مقدس و شاعر پیشه هستید. به ندرت تغییر عقیده می دهید و با انکه کم تر تصمیم می گیرید اما هر بار که تصمیمی بگیرید ، آن را به مرحله اجرا می گذارید.

شما در نگه داری پول و راز های دیگران ، قابل اعتماد هستید ، میل دارید پیوسته در عالم خودتان باشید و گاهی وقت ها با اطرافیان خود ، رفتار خشونت آمیزی دارید. در عشق ، هرگز بدبین و تند نیستید.

خاکستری :احساس بی نیازی

این رنگ ،  مظهر چشم پوشی از خوشی های دنیاست. افرادی که به این رنگ علاقه دارند ، اغلب در زندگی ، احساس رضایت می کنند. " خاکستری " ، رنگ عاقلان است و جوانانی که به این رنگ ، علاقه دارند ، در واقع ، خود را هم شان و هم طراز افراد کهن سال می دانند و در زندگی ، احساس بی نیازی می کنند.

در عشق ، به افراد مسن تر از خود ، تمایل دارند و اغلب افرادی که از نظر فکر و ایده بر آنان برتری دارند ، خیلی آسان مورد توجه شان قرار خواهند گرفت.

پرتقالی : صداقت آری ، هوس بازی هرگز

رنگی ست ترکیبی و آنانی که این رنگ را رنگ دلخواه خود می دانند ، اجتماعی و خوش خلق اند و با مردم ، خوب رفتار می کنند. نفوذ در این گونه افراد مشکل است. کسی که آنان را دوست بدارد ، می تواند به آسانی با آنان ازدواج کند.

هوس باز نیستند و اگر با فردی دوستی کنند ، صداقت و فداکاری دارند. اگر افراد این دسته با کسی که ویژگی های اخلاقی خودشان را داشته باشد ، ازدواج کنند ، سعادتمند می شوند.

سیاه : خوش ذوقی و ظرافت طبع

این رنگ ، بر خلاف عقیده ی همگان ، نشانه خوش ذوقی و ظرافت طبع است. اگر از دوست داران این رنگ هستید ، به طور حتم به شخصیت اطرافیان خود ، احترام می گذارید و برای آنکه دیگران را با ارزش نشان دهید ، از هیچ گونه کمکی به آنان دریغ نمی کنید. هم چنین عقیده ها و نظرهای دیگران را به آسانی می پذیرید.

یک نکته ی رنگی

توجه و علاقه ی شما به رنگ ها در طی زمان ، تغییر می کند به دلیل آنکه خصوصیت های اخلاقی تان نیز در طی سال ها تغییر خواهد کرد اما اگر در مورد رنگی ، ناگهان عقیده ی خود را تغییر بدهید ، به علت ضعف شما یا به علت نیازتان به تغییر محیط است.

منبع: مجله شادکامی


سه شنبه 11 تير 1392برچسب:رنگ, روانشناسی, :: 13:28 :: نويسنده : قطره از دریا

برخی روانشناسان عقیده دارند رنگی که برگزیده و دلخواه کسی است ، می تواند گویای خصوصیت های اخلاقی و روانشناسی او باشد. نوشته ی زیر چکیده ایست که بر اساس این نظریه و پس از سال ها پژوهش ، نگارش شده است :

قرمز:خوش قلب

این رنگ مظهر شدت و زیاده روی است. "قرمز" ، رنگ عشق و تنفر ، فداکاری و خشونت و خون و آتش است. کسی که به این رنگ ، علاقه دارد هرگز نمی تواند در زندگی بی تفاوت باشد. این افراد ، تند و سرکش و در عین حال ، فعال ، شجاع و کمی عجول هستند. احتمال شکست به خصوص در عشق برای آنان ، فراوان است. قضاوت عجولانه و ناگهانی در مورد دیگران ، اغلب سبب از بین رفتن دوستی هایشان می شود. با اینکه در عشق به طور کامل فداکارند اما اگر روزی ، حادثه ها بر وفق مراد نباشد ، بدون تفکر و جویا شدن علت ، می جنگند. دو صفت ممتاز آنان ، خوش قلبی و حس بزرگ طلبی است.

صورتی: مورد علاقه ی دیگران

رنگ "صورتی" در واقع همان قرمز است که کم رنگ شده باشد. اگر به این رنگ علاقه دارید ، همه ی صفت های رنگ قرمز را کمی ملایم تر دارا می باشید. با گذشت هستید و در عشق ، تندی نشان نمی دهید. دیگران را خوب درک می کنید و با اطرافیان خود با ملایمت و لطف ، رفتار می کنید و به دلیل نشاط و شادابی تان ، مورد علاقه ی اطرافیان خود هستید. آنانی که به این رنگ علاقه دارند اغلب شکست ها ، خشونت ها و دشواری های زندگی را تحمل کرده اند و با مشکل های فراوانی رو به رو شده اند.

ارغوانی: رنگ عارفان

رنگ اسرار آمیز و با شکوهی است. دوست داران این رنگ ، پیوسته مجذوب زیبایی ها و ظرافت ها می شوند. آنان ، مغرور و اجتماعی هستند و به امور معنوی بیشتر می پردازند. معاشرت با این دسته ، لذت بخش است ،" ارغوانی " رنگ مورد پسند عارفان نیز هست !

سبز: کنجکاوی

رنگ " سبز " طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید ، زندگی با شما آسان است. رابطه ی شما با دیگران ، بر پایه ی اصل ها و قراردادهاست. دوست ندارید که در زندگی تان ، حادثه هایی به وقوع می پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.

فیروزه ای : اسرار آمیز و پند ناپذیر

دوست داران این رنگ ، اسرار آمیز و احساساتی اند و کارهای شخصی خود را به خوبی اداره می کنند. پشتکار دارند و با ثبات اند و به نصیحت های دیگران در مورد کارهای خود ، کم تر توجه دارند.

ادامه دارد......

منبع : مجله شادکامی

دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:رنگ,روانشناسی, :: 19:8 :: نويسنده : قطره از دریا

گروه خونیO:

اشخاصی که دارای گروه خونی «O» هستند از لحاظ فطری و طبیعی، افرادی خوش بین ، زنده دل پر تحرک و تا حدودی سر و زبان دار به حساب می آیند و به خوبی می توانند با فراز و فرودهای زندگی کنار بیایند و به اصطلاح «گلیم خود را از آب بیرون بکشند».

آنان همواره سعی دارند که با اوضاع پیش بروند ؛ در صورت ضرورت ، انسان هایی با اراده و صمیمی هستند ، تسلط خوبی بر اعصاب خود دارند و در برابر مشکلات حتی اگر خیلی بزرگ باشد ، استقامت و خونسردی کامل نشان می دهند. اغلب دلشان می خواهد که خوب زندگی کنند و از همه جنبه ها و جهات زندگی لذت ببرند ؛ چندان در بند جمع آوری پول و ثروت نیستند. از کینه جویی و انتقام گرفتن تا جایی که ممکن باشد پرهیز می کنند و به همین جهت ، اشخاص پاک طینت و خوش قلبی محسوب می شوند. راه و رسم کار و زندگی را خوب می شناسند و می دانند که مسئولیت یعنی چه ؛ تدبیر و کارایی بسیار زیادی دارند و چنین به نظر می رسد که اصولا مدیر خلق شده اند.

گروه خونی AB :

اشخاصی که دارای گروه خونی « AB » هستند به طور کلی ، در وجود این گروه دو شخصیت متفاوت نهفته است : گاهی بسیار پر شور و حرارت هستند و زمانی به محض برخورد با مانع یا مشکل کوچکی ، خود را کاملا می بازند و به دنیای تنهایی و انزوا پناه می برند.

این افراد ، روحی انعطاف پذیر ، هوشی سرشار و ذوقی قابل ملاحظه دارند اما برخی از آنان به زحمت می توانند خود را با محیط تطبیق دهند و به اصطلاح هم رنگ جماعت شوند اما در میدان دوستی ، آدم های بسیار موفق و خون گرمی هستند.

شنبه 1 مهر 1391برچسب:تست خودشناسی, :: 13:6 :: نويسنده : قطره از دریا

گروه خونی A :

صاحبان گروه خونی «A» معمولا در مقابل افراد ناشناس ، جانب احتیاط و ملاحظه کاری را از دست نمی دهند. خیلی دیر دوست می شوند و زیاد اعتماد نمی کنند. از لحاظ روحی ، آسیب پذیر هستند ، بی عدالتی و نا سپاسی لطمات شدیدی به آنها می زند. از دورویی متنفر اند ، اهل تظاهر ، چاپلوسی و دروغ نیستند. در محیط های هماهنگ و خالی از ریا و تزویر ، احساس آسودگی و سعادت می کنند. با ریسک کردن میانه خوبی ندارند. سر سری دست به کاری نمی زنند اگر تصمیمی بگیرند عزم شان را جزم می کنند و عقب نمی کشند. وجدان و احساس مسئولیت آنان قابل تحسین است و برای مشاغل حساس شایستگی دارند. 

گروه خونی B :

صاحبان گروه خونی «B» افرادی رک گو ، با اراده و جسور هستند. صریح و جدی حرف می زنند اما ساده عمل می کنند و از پرده پوشی ، زبان بازی و دست دست کردن خوششان نمی آید و همین صفات موجب می شود که اشخاص زود رنج و کم ظرفیت نتوانند با آنان کنار بیایند. این گروه ، اکثرا از حیث درونی ، کامل هستند و به ندرت تحت تاثیر دیگران قرار می گیرند و سخت می توان نظرشان را در مورد چیزی یا کسی تغییر داد. آنان خوش خو ، منصف ، سخاوت مند و بلند نظر هستند و اگر توانایی کمک به کسی را داشته باشند ، مضایقه نمی کنند. افرادی فعال و پر شور اند. ضعفی از خود نشان نمی دهند اما گاهی گرفتار نگرانی ، کم حوصلگی و عصبانیت می شوند اما حتی در این حالت نیز خیلی زود خودشان را از ناراحتی و دلواپسی رها می کنند.

ادامه دارد....

 

پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:تست خودشناسی, :: 11:22 :: نويسنده : قطره از دریا

می دانیم که بین انسان ها ، حتی دو نفر هم پیدا نمی شوند که اثر انگشت شان با هم یک شکل و هماهنگ باشد و این ، یکی از عجایب آفرینش است. توسط همین اثر انگشت است که جنایت کاران به  دام می افتند. به طور کلی و از نظر اصولی ، پنج دسته اثر انگشت مختلف وجود دارد که هر دسته خصوصیات مخصوص به خود را دارد که به شرح زیر است :

اثر انگشت حلقوی :

در این اثر انگشت ، دایره های ظریفی در وسط قرار دارد و بقیه خطوط مشابه به هم به طور مارپیچ ، آن را احاطه کرده اند . کسانی که دارای این فرم اثر انگشت هستند ، دارای شخصیتی ثابت و دارای مغزی درخشان هستند. آنان دارای قدرت فکری و تخصصی بسیار خوبی هستند. بدیهی است که با این خصوصیات ، به هیچ وجه از محدودیت در کار یا زیر دست دیگران کار کردن ، خوش شان نمی آید. این نوع افراد اغلب برای خود کار می کنند.

اثر انگشت مایل :

در این اثر انگشت ، خطوط به طور مارپیچی مایل تا سر انگشتان کشیده شده اند. صاحب چنین اثر انگشتی ، فردی است دارای مغزی فعال و به سرعت خود را با محیط وفق می دهد. این نوع اثر انگشت ، شبیه یک پل خمیده به نظر می رسد.

اثر انگشت کمانی کوتاه :

این نوع اثر انگشت ، شبیه یک پل خمیده به نظر می رسد. این علامت ، بیش تر در دست کسانی است که نمی توانند به سادگی به کسی یا چیزی اعتماد کنند. این افراد احساسات خود را به شدت کنترل می کنند.

اثر انگشت کمانی بلند یا چادری :

این نوع اثر انگشت را به این علت «چادری» گویند که دارای یک مرکز ثقل رو به بالاست که شبیه یک دیرک چادر است و بقیه ی خطوط ، آن را احاطه کرده اند. صاحب چنین اثر انگشتی معمولا بسیار حساس است. دیده شده که اغلب افرادی که دارای اثر انگشت مارپیچی هستند ، در پاسخ به احساسات ، بسیار سریع اند و حتی در بعضی موارد دیده شده که استعداد یا حداقل کششی به سمت موسیقی یا امور هنری دارند.

اثر انگشت مختاط یا مخلوط :

این نوع اثر انگشت ، از تداخل دو اثر انگشت تشکیل شده و به طور کلی ممکن است شما شخصی را مشاهده کنید که بیش از یک نوع اثر انگشت داشته باشد. به عنوان نمونه ، شخصی را مشاهده می کنید که انگشت اشاره و شست او دارای اثر انگشت حلقوی و بقیه ی انگشتان اش دارای خطوط مارپیچی است ؛ این نشان می دهد که صاحب آن ، دارای دو خصوصیت شخصیتی است که از ترکیب دو خاصیت حلقوی و مارپیچی به وجود آمده است.

منبع:مجله شادکامی

شنبه 18 شهريور 1391برچسب:بازی خود شناسی/اثر انگشت, :: 17:26 :: نويسنده : قطره از دریا

تا به حال دقت کرده اید کیف و کفش افراد ، شخصیت هایی منحصر به فرد و شبیه به صاحبشان دارند ؟ جالب است بدانید شما می توانید از این طریق ، شخصیت افراد مقابل تان را  بهتر بشناسید و ارتباط تان را بر پایه و اساس درستی پایه ریزی کنید.

* افرادی که کفش های راحت و کیف های نرم استفاده می کنند :

از نظر ارتباطی ، انسان هایی فاقد خود خواهی و خود بزرگ بینی هستند ، آنان می خواهند راحت باشند و راحت هم ارتباط برقرار کنند .

* افرادی که کفش هایی با طراحی خشک و کیف هایی سنگین و چهار گوش استفاده می کنند :

سعی دارند شما و خود را در چهار چوبی که ارتباط شان را در آن گنجانده اند ، محدود کنند. این افراد سعی می کنند از نظر ظاهری ، مقتدر و با شخصیت به نظر بیایند.

* کفش های خاکی ، کیف هایی با قفل شکسته و نخ های در رفته :

نشانه خاکی بودن یا بی توجهی به جریان مد دنیا نیست ، بلکه نشانه عدم اعتماد به نفس و بی توجهی به اطرافیان است .

* کیف های گرد و نرم :

نشانه شخصیت های قابل انعطاف

* کیف های خشک و قفل دار :

 نشانه سختی شناسه های شخصیتی فرد در مواجهه با افراد است .

* تا به حال کیف و کفش های افراد را از نظر رنگ های شان روان شناسی کرده اید ؟

رنگ های روشن ، نشانه شادی درونی و رنگ های تیره ، نشانه یکنواختی زندگی هستند.

منبع : مجله شادکامی

چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:کیف و کفش,بازی خود شناسی, :: 14:19 :: نويسنده : قطره از دریا

آلن هریس درباره اهمیت رایحه و حس بویایی می گوید : حس بویایی شما در مغز و دقیقا در منطقه احساسات اولیه واقع شده است. به همین دلیل است که ارتباطات بویایی تشکیل شده در دوران کودکی می تواند شخصیت رفتاری و سازه های ثبت آن را در دوران نوجوانی و جوانی شکل دهد. رایحه شخصیت شما چه رنگ و بویی دارد.

* بوی کلر در استخر های بزرگ

کسانی که به شدن به بوی تند و تیز کلر در آب استخر علاقه مندند افرادی مخاطره جو ، اهل ریسک و به دنبال کسب تجربیات جدید می باشند.شما عاشق تجربه کردن و در نتیجه شوک های غیر آشنایی هستید که به یکباره بر شما فرود می آید.

* بوی کباب و همبرگر و ....

تحقیقات نشان می دهد که بودن با خانواده ، برای شما از اهمیت فراوانی برخوردار است و بدین ترتیب ، همیشه از استرس کمتری نسبت به دیگران برخوردارید. شما تلاش می کنید تمام اوقات فراقت خود را با خانواده بگذرانید.

* بوی سبزه و گل

کسانی که عاشق بوی چمن های تازه کوتاه شده و یا گل و سبزه هستند ، افرادی مسئولیت پذیر و دلسوزند و هرگز کاری را در نیمه راه رها نمی کنند. شما با بوی طبیعت زنده اید و این ، یعنی شادکامی ، سر زندگی و حیات و شما این حیات به دست آمده از طبیعت را با هیچ چیز عوض نمی کنید !

* بوی کرم های آرایشی

شما فردی فعال ، برون گرا و با نشاط هستید که شاد ترین لحظات زندگی تان مربوط به زمانی است که در حال انجام فعالیتی هستید ؛ یک سحر خیز واقعی که با اعتماد به نفس بسیار می تواند روز را به خوبی آغاز کند.

* بوی بچه های کوچک 

بوی نوزادان معمولا حسی غریب را در شما زنده می کند ؛ خانواده بیش از همه چیز برایتان اهمیت دارد. بوش خوش شیر بی اختیار شما را به سمت خانه می گشاند تا بهترین لحظات را در کنار عزیزانتان سپری کنید. شما در خانه بودن آن هم به دور از هر گونه هیا هو و جنجالی را به همه چیز ترجیح می دهید.

منبع: مجله شادکامی

 

دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:تست خودشناسی, :: 16:23 :: نويسنده : قطره از دریا

* دندان های مرتب، منظم و ریز :

تداعی کننده یک چهره مهربان ، ساده ، قانع و با گذشت است. عواطف و احساسات قوی و مهربانی ، در لبخند آنان کاملا نمایان است. چهره ی آرام و دلسوز دارند ، به آینده امیدوارند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. 

* کسانی که دندان های پیشین (سانترال) بزرگ دارند : 

نشان دهنده ی فردی ماجرا جو ، شلوغ ، پر احساس و در عین حال دقیق ، منظم ، مقتدر ، جسور و کنجکاو است که پیش از انجام هر کاری ، بارها جوانب آن را می سنجد. از روابط اجتماعی قوی و مناسبی برخوردار است.

* دندان های نا مرتب :

بیان کننده شخصیتی خجالتی و کم رو اما مصمم و قاطع می باشد که به مسایل پیرامون خود نگاهی عمیق دارد. ترجیح می دهد افکار جدیدی در خانواده پایه گذاری کند. پشت کار زیادی دارد و به شدت ، خواهان تنوع است.

* دندان های مرتب اما با فاصله  :

فرد قابل اعتماد و پشتیبانی قوی برای اعضای خانواده ، دقیق ، نکته سنج و دارای قدرت تحمل بالاست. بیشتر مواقع برای حل مشکلات ، ترجیح می دهد به تنهایی مسایل خود را حل کند. خیلی اهل ریسک نیست ؛ آهسته و پیوسته حرکت می کند.پشت کار و  مداومتش همواره او را به جلو می برد.

منبع: مجله شادکامی

پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:دندان, شخصیت افراد, :: 2:31 :: نويسنده : قطره از دریا

عطسه ، یکی از معمولی ترین صداهایی است که به گوش می رسد اما متخصصان رشته (زبان اشاره) معتقدند که (نوع عطسه کردن ، نشان گر شخصیت افراد است.)

4 نوع مختلف عطسه کردن وجود دارد :

1* افرادی که فقط یک عطسه می کنند :

در زمره ی افراد خوب و مهربان هستند. خون گرم ، مفید و حامی دیگران می باشند .

2* افرادی که با صدای بلند عطسه می کنند :

در زمره افراد کاری و فعال به شمار می آیند . این افراد سریع ، قاطع و در نهایت ، رهبران خوبی هستند .

3* افرادی که همیشه به هنگام عطسه کردن، با دستمال جلو بینی خود را می گیرند :

افراد قابل اعتمادی هستند آنان به طور معمول با دقت ، درست کار و بسیار منطقی می باشند.

4* افرادی که با صدای بسیار بلند، خشن و به دفعه های زیاد ، عطسه می کنند :

در زمره افراد مشتاق به شمار می آیند که دارای جذابیت اجتماعی بوده و توانایی ایجاد انگیزه و تاثیر گذاری بر دیگران را دارند.

منبع:مجله شادکامی

یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:روانشناسی عطسه کردن, :: 1:28 :: نويسنده : قطره از دریا

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

سلام و خیرمقدم به شما روز،ساعت،دقیقه و ثانیه هاتون آسمانی و طلایی.به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم با مطالب وبلاگم این لحظاتی رو که مهمان من هستید بتوانم با جرعه ای انرژی مثبت و آرامش از نگاه های مهربانتان پذیرایی کنم با احترام
نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 201
بازدید کل : 208565
تعداد مطالب : 188
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

مرجع کد اهنگ


کد متحرک کردن عنوان وب